Elie Saab Fall Winter 2013 Campaign

 En esta oportunidad la modelo Karmen Pedaru fue fotografiada por Craig McDean bajo la dirección artística de Riccardo Ruini para la Campaña Otoño Invierno de Elie Saab. La dirección de vestuario estuvo a cargo de Sophia Neophitou, cabello por Malcom Edwards y maquillaje por Peter Philips



Los 9 Talentos Jóvenes Más Importantes De La Escena Londinense


 NEWGEN SS14 MARIUS W HANSEN
(Izquierda a derecha) Liam Fahy, Cozette McCreery (Sister by Sibling), Paulo Almeida (Marques Almeida), Joe Bates (Sister by Sibling), Jackie Lee (J.JS Lee), Sid Bryan (Sister by Sibling), Paula Gerbase (1205), Marta Marques (Marques Almeida), Lucas Nascimento, Sophia Webster, Simone Rocha, Nasir Mazhar (not pictured).
Photographer: Marius W Hansen


El British Fashion Council anunció los 9 talentos emergentes que serán auspiciados por NEWGEN y Topshop para presentar sus colecciones en la próxima semana de la moda de Londres del 13 al 17 septiembre de 2013.
 
Desde 1993 la iniciativa NEWGEN ha servido para apoyar al talento joven gracias a una plataforma de lanzamiento que les permite mostrar su trabajo a los medios de comunicación, gerentes de compra e inversionistas. En oportunidades anteriores, diseñadores como Alexander McQueen, , Christopher Kane, Erdem, Gareth Pugh,  Jonathan Saunders, Mary Katrantzou, Matthew Williamson, Meadham Kirchhoff, Peter Pilotto y Sophia Kokosalaki, entre muchísimos otros han sido merecedores de este premio.

En esta oportunidad los ganadores son:

6 TENDENCIAS QUE HAN SIDO EXPUESTAS EN EXCESO


Kate Bosworth, Miranda Kerr y Beyonce llevan los zapatos deportivos de plataforma. Photo: Telegraph
-->
               Las tendencias, más que un termómetro sartorial, son un factor clave a la hora de movilizar las ventas de una colección. Lo mejor que puede pasarle a una marca es que una de sus piezas se convierta en un llamado “must-have” y que todas las mujeres corran como si fuese el fin del mundo comprarse el codiciado objeto, sin importar cuánto cueste.  
             Para muchas mujeres tener cierta cartera de marca es una forma de demostrar que están a la “altura” de sus amigas. Tal es el caso de una chica, en un reconocido bazar de Caracas, que aprovechó la distracción de sus amigas para recibir (bajo la mesa) la tarjeta de una señora que vendía imitaciones de Louis Vuitton. Lo que hace la gente por encajar…

Fabrizio Giannone Boho Chrome

Screen shot 2013 06 24 at 4 06 45 PM

Pocas veces se tiene la oportunidad de asistir a encuentros donde realmente existe la sensación de exclusividad que tanto dicen tener las marcas. Tal es el caso de la más reciente presentación de las novedades de Fabrizio Giannone en su tienda ubicada en el Piso 5 del Centro Comercial el Tolón. Allí, un pequeño grupo se reunió para conocer de cerca las joyas de la nueva colección "Boho Chrome".

Dad by Wolf & Badger

Wolf & Badger

If you really want to pick up something special for dad you might want to check out what's available at Wolf & Badger.This unique e-tailer and store carries the best of independent designers in fashion, jewellery, accessories and interiors.
The selection of products and brands you will find here is truly exceptional and of the finest quality. The best part is that Wolf & Badger truly helps promote new talents by letting them benefit directly from every purchase unlike most multibrand stores; 80% of the total purchase price goes straight to the independent designer.
These are only a few of my favorites, there is plenty more to choose from!
International shipping available. Free shipping within the U.K.

Wear Me: Liz Black Otoño/Invierno 2013


andreacoper0059


          Desde su primera colección Liz Black ha tenido muy claro hacia donde va con su propuesta. A modo de una declaración, sus piezas evidencian formas poco convencionales y se afianzan a un estilo independiente de las tendencias pasajeras. No en vano, su singular enfoque le ha valido recientemente una nominación a los Scottish Fashion Awards (a efectuarse el próximo 9 de Octubre) en la categoría de Excelencia Creativa.

Q&A with Bally Creative Directors, Michael Herz and Graeme Fidler

-->
 




Original interview in English for Velvet Magazine October 2012

Q&A with Bally Creative Directors, Michael Herz and Graeme Fidler

 By Graciela Martin
They say two heads are better than one, and such is the case of Michael Herz and Graeme Fidler, who have been widely acclaimed for their work at Bally since taking over the creative direction of the house over three years ago. The legendary Swiss brand, celebrated for its unequalled craftsmanship in shoes and leather goods since it was founded in 1851, has regained international success thanks to the British duo’s ability to create up-to-date, simple, yet elegant ready-to-wear and accessories whilst maintaining the house’s heritage intact. At the same time, this has allowed Bally to further broaden its offer in accessories and to quickly expand its number of stores around the world.

You both seem to have very different personalities and very different things inspire you. For instance, Michael has mentioned that he is very inspired by his home, which was built in 1710, and Graeme finds modern architecture and functional design fascinating. How do you marry your distinct personalities into such a great balance? Could you imagine not working together?

Fortunately, we genuinely like one another and talk all the time, sharing ideas and seeking the other’s input. We’ve been working together for over 10 years now and while we both have our moments, we ultimately respect and trust each other enormously.

You have both been at Bally for over three years, what has been the most challenging part of the job so far?

Finding the right balance between our work commitments and spending time with our respective families. We’re both workaholics who love our jobs so it’s not easy but time at home is extremely important to both of us.

Working with a brand of such a great heritage comes with a great deal of fantastic archives as well, how do you manage not falling into retro and nostalgia?

Bally was founded over 160 years ago and as a result, has this incredible heritage and amazing archive. When we first arrived, we spent a lot of time at the archive, coming to understand the brand and connecting with its history and aesthetic. We sought out inspirational pieces from which we could build our collections and develop an authentic Bally mood that still reflects the brand’s playful spirit. Customers expect Bally to deliver on its promise of excellence in quality and craftsmanship in every piece we design.

We took a lot of time at the start, coming to understand what Bally stood for and what the brand wanted to be. While we want to respect that heritage, we also want to create highly relevant, contemporary collections that set the benchmark in leather design and craftsmanship. The archives are our inspiration to design collections that are iconic and desirable; a contemporary heritage for now and the future.

Until now which pieces have you found to be the most inspiring? 

We’re constantly looking for inspiration and particularly love spending time at the Bally archive, hunting around, digging up hidden gems. It could be as simple as a heel shape or a colour around which we can base a collection.

While obviously maintaining a certain aesthetic for both lines, how does the process change when designing for men and when designing for women?

Most men’s fashion is made for conventional styling so the challenge is to maintain a balance between classic, practical design that is still innovative and interesting. Women on the other hand want it all – and we’re here to give it to them! For the Bally woman, we still keep things simple however the brand has a very playful side and there is definitely more scope when creating an informal luxury lifestyle for the cosmopolitan woman.

The collections are effortless, slightly sporty yet very elegant. Do you think women today care more about being practical rather than dressing up?

Who says you can’t have both? Our collections are designed for women who want that sense of freedom and enjoyment luxury products bring. It’s about really allowing yourself to be enveloped in a world that is both extremely comfortable and unique.

In spite of the great rise of fast fashion and the global financial crisis, high-end fashion retailers are still going strong. How do you see the future of fashion? How are you preparing yourselves for it?

Fashion is an expression of our culture and time, and Bally is about creating classic and iconic shapes and interpreting them in new ways. We want to produce a product that is beautiful and allows our customers to appreciate it because it’s desirable. Bally’s heritage is shoes and luxury leather goods, which represent authenticity and integrity. ‘Bally Switzerland 1851’ speaks for itself: simple, modern elegance; fine craftsmanship; and beautiful leathers.


Cronógrafo Octo Rosa de BVLGARI



 Esta pieza es la interpretación contemporánea que hace Bvlgari de la relojería fina: carisma, pureza y refinamiento. Una obra maestra del diseño que deja de lado la idea de que el oro rosa es solo para damas, brindándole poder y carácter al hombre que lo lleve.

El cronógrafo octo rosa combina su caja octagonal de 41,5mm en oro rosa de 18 quilates con una esfera lacada negra que resalta las manecillas e indicadores tambien eleborados en oro rosa 18 quilates. Cuenta con un movimiento mecánico de carga automática (calibre BVL193) y tiene una reserva de marcha de 50 horas. Viene con una lujosa correa de cuero de aligátor y hebilla en oro rosa de 18 quilates.
 Para más visite: BVLGARI

Disponible en Colombia:
Centro Comercial Andino Cra 11 No. 82-51 Local 165

Venezuela:
Joyería Daoro San Ignacio, Caracas www.daoro.com.ve

Trends: Doctor Bags

Desde luego estos bolsos no llevan estetoscopios ni medicinas, pero conservan la funcionalidad de los clásicos maletines médicos que en algún momento las inspiraron. La doctor bag es una cartera clásica por excelencia que trasciende épocas y temporadas, en sus distintos colores y versiones curará el mal gusto de más de una.

Doctor Bags



www.furla.com   www.givenchy.com   www.armani.com    www.dkny.com    www.coach.com www.anyahindmarch.com   www.alexandermcqueen.com   www.loewe.com   www.marcjacobs.com

Chanel Cruise 2014 Singapur: Una Ciudad y Un Estilo Global

Ambiance and celebrities pictures 009

            Con Karl Lagerfeld nada es a medias, sencillo y mucho menos al azar. “No es pre-colección es colección”, aclaró el diseñador refiriéndose a su más reciente presentación para Chanel; tan extensa y surtida como sus usuales muestras de prêt-à-porter ¿Y por qué no habría de serlo cuando la “temporada crucero” es la que más tiempo pasa en tienda y moviliza las cajas registradoras tanto como sus hermanas de primavera-verano y otoño-invierno?

Carolina Herrera Bridal Collection 2014

Bridal Look 1 LR

 La nueva collección novias de Carolina Herrera está enfocada en el uso del encaje y sus distintos tratamientos: desde el chantilly aplicado sobre organza de seda hasta el encaje pintado a mano con toques de platino, oro, plata y pinceladas de gris para un efecto trompe l’oeil.

CHANEL Once Upon a Time Trailer by Karl Lagerfeld





Once upon a time es el nuevo cortometraje escrito y dirigido por Karl Lagerfeld que será presentado en Singapur el próximo 8 de mayo para la colección Crucero 2014. La película cuenta con la actuación de Keira Knightley y Clotilde Hesme como figuras principales.

Riccardo Tisci Creates Costumes for the Ballet of the Opéra Garnier, Paris

noname0 opera
Como si fuera alta costura para el escenario, Riccardo Tisci colabora por primera vez con el taller de trajes de la Ópera Garnier para diseñar el vestuario del ballet Boléro de Ravel.

Like creating Haute Couture for stage, Riccardo Tisci for the first time collaborates with the atelier of the Palais Garnier Ópera to create costumes for the ballet Boléro de Ravel.

The Marni Utilitary Bag


A work bag in calfskin leather edited to its essential form.
An unexpected twist is added with canvas tote bag as a cover, that protects and morphs its classic character.
The MARNI UTILITY BAG comes in 2 sizes: a rectangular and a square model in the classic
men’s leather palette, while the tote bag is in cream canvas or in a contrasting ochre.



EPK Disney Collection 2013

 EPK, la marca preferida por los pequeñitos de la casa, lanzó nuevas prendas con los personajes más queridos de Disney como parte de su colección 2013.  Para los niños encontrarás divertidos suéters y franelas con dibujos de Mickey, y para las niñas hermosos vestidos y camisitas estampadas con la imagen de Minnie y sus princesas favoritas como Cenicienta, Blanca Nieves y la Bella Durmiente, entre muchas otras. Como siempre las piezas están llenas de detalles originales como faralaos, estampados de lunares, rayas, brillo y colores alegres. No dejes de buscar la colección Disney en:

LOUIS VUITTON - Maison Venezia: a long-standing relationship

“ Going to Venice is like stepping
into your own dreams. ”
MICHEL TOURNIER

Louis Vuitton Opens a Maison near the center of  Venice, Piazza San Marco. Located in the heart of the city, the new Maison will house a wide range of leather goods, ready to wear and travel pieces. A cultural space – The Espace Louis Vuitton Venice will be the sixth in the world and the first in Italy. The featured hanging display entitled SHOE-TING showcasing the shoe collection for Fall Winter 2013 also catches our eye. (Selectism)

Las Fotos de la Mordaza: Prakriti Maduro y Marcel Rasquin x Daniel Bracci

 Prakriti Maduro y Marcel Rasquin se unieron a la serie de fotos que realizó Daniel Bracci para protestar en contra de la mordaza a la libertad de expresión y pensamiento que existe en Venezuela.




El resto de las fotos con Érika de la Vega, Marianella Salazar, Aymara Lorenzo, Gledys Ibarra, Nitu Pérez Osuna, Beatriz de Majo, Rayma Suprani, Ana María Simon y Mariela Celis. http://www.descosido.com/2013/04/las-famosas-gritan-por-la-libertad-ana.html

Artículo de El Universal por Simón Villamizar http://www.eluniversal.com/que-hay/130421/las-fotos-de-la-mordaza