En esta oportunidad la modelo Karmen Pedaru fue fotografiada por Craig McDean bajo la dirección artística de Riccardo Ruini para la Campaña Otoño Invierno de Elie Saab. La dirección de vestuario estuvo a cargo de Sophia Neophitou, cabello por Malcom Edwards y maquillaje por Peter Philips
Los 9 Talentos Jóvenes Más Importantes De La Escena Londinense
(Izquierda a derecha) Liam Fahy, Cozette McCreery (Sister
by Sibling), Paulo Almeida (Marques Almeida), Joe Bates (Sister by
Sibling), Jackie Lee (J.JS Lee), Sid Bryan (Sister by Sibling), Paula
Gerbase (1205), Marta Marques
(Marques Almeida), Lucas Nascimento, Sophia Webster, Simone Rocha,
Nasir Mazhar (not pictured).
Photographer: Marius W HansenEl British Fashion Council anunció los 9 talentos emergentes que serán auspiciados por NEWGEN y Topshop para presentar sus colecciones en la próxima semana de la moda de Londres del 13 al 17 septiembre de 2013.
Desde 1993 la iniciativa NEWGEN ha servido para apoyar al talento joven gracias a una plataforma de lanzamiento que les permite mostrar su trabajo a los medios de comunicación, gerentes de compra e inversionistas. En oportunidades anteriores, diseñadores como Alexander McQueen, , Christopher Kane, Erdem, Gareth Pugh, Jonathan Saunders, Mary Katrantzou, Matthew Williamson, Meadham Kirchhoff, Peter Pilotto y Sophia Kokosalaki, entre muchísimos otros han sido merecedores de este premio.
En esta oportunidad los ganadores son:
Tags:
1205,
BFC,
J JS Lee,
Liam Fahy,
London,
Lucas Nascimento,
Marques Almeida,
Nasir Mazhar,
NEWGEN,
news,
Simone Rocha,
Sister by Sibling,
Sophia Webster,
Top,
Topshop
6 TENDENCIAS QUE HAN SIDO EXPUESTAS EN EXCESO
Kate Bosworth, Miranda Kerr y Beyonce llevan los zapatos deportivos de plataforma. Photo: Telegraph |
Las tendencias, más que un termómetro
sartorial, son un factor clave a la hora de movilizar las ventas de una
colección. Lo mejor que puede pasarle a una marca es que una de sus piezas se
convierta en un llamado “must-have” y que todas las mujeres corran como si
fuese el fin del mundo comprarse el codiciado objeto, sin importar cuánto
cueste.
Para muchas mujeres
tener cierta cartera de marca es una forma de demostrar que están a la “altura”
de sus amigas. Tal es el caso de una chica, en un reconocido bazar de Caracas, que
aprovechó la distracción de sus amigas para recibir (bajo la mesa) la tarjeta
de una señora que vendía imitaciones de Louis Vuitton. Lo que hace la gente por
encajar…
Fabrizio Giannone Boho Chrome
Pocas veces se tiene la oportunidad de asistir a encuentros donde realmente existe la sensación de exclusividad que tanto dicen tener las marcas. Tal es el caso de la más reciente presentación de las novedades de Fabrizio Giannone en su tienda ubicada en el Piso 5 del Centro Comercial el Tolón. Allí, un pequeño grupo se reunió para conocer de cerca las joyas de la nueva colección "Boho Chrome".
Dad by Wolf & Badger
If you really want to pick up something special for dad you might want to check out what's available at Wolf & Badger.This unique e-tailer and store carries the best of independent designers in fashion, jewellery, accessories and interiors.
The selection of products and brands you will find here is truly exceptional and of the finest quality. The best part is that Wolf & Badger truly helps promote new talents by letting them benefit directly from every purchase unlike most multibrand stores; 80% of the total purchase price goes straight to the independent designer.
These are only a few of my favorites, there is plenty more to choose from!
International shipping available. Free shipping within the U.K.
Wear Me: Liz Black Otoño/Invierno 2013
Desde su primera colección Liz Black ha tenido muy claro hacia donde va con su propuesta. A modo de una declaración, sus piezas evidencian formas poco convencionales y se afianzan a un estilo independiente de las tendencias pasajeras. No en vano, su singular enfoque le ha valido recientemente una nominación a los Scottish Fashion Awards (a efectuarse el próximo 9 de Octubre) en la categoría de Excelencia Creativa.
Q&A with Bally Creative Directors, Michael Herz and Graeme Fidler
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Full press clipping https://docs.google.com/file/d/0B8v86ercQAKteTY4QVBTaGo1TzA/edit?usp=sharing
Original interview in English for Velvet Magazine October 2012
Q&A with Bally Creative Directors, Michael
Herz and Graeme Fidler
By Graciela Martin
They say
two heads are better than one, and such is the case of Michael Herz and Graeme
Fidler, who have been widely acclaimed for their work at Bally since taking
over the creative direction of the house over three years ago. The legendary
Swiss brand, celebrated for its unequalled craftsmanship in shoes and leather goods since
it was founded in 1851, has regained international success thanks to the British
duo’s ability to create up-to-date, simple, yet elegant ready-to-wear and
accessories whilst maintaining the house’s heritage intact. At the same time,
this has allowed Bally to further broaden its offer in accessories and to
quickly expand its number of stores around the world.
You both seem to have very different
personalities and very different things inspire you. For instance, Michael has
mentioned that he is very inspired by his home, which was built in 1710, and
Graeme finds modern architecture and functional design fascinating. How do you
marry your distinct personalities into such a great balance? Could you imagine
not working together?
Fortunately, we genuinely like one another and
talk all the time, sharing ideas and seeking the other’s input. We’ve been
working together for over 10 years now and while we both have our moments, we
ultimately respect and trust each other enormously.
You have both been at Bally for over three
years, what has been the most challenging part of the job so far?
Finding
the right balance between our work commitments and spending time with our
respective families. We’re both workaholics who love our jobs so it’s not easy
but time at home is extremely important to both of us.
Working with a brand of such a great heritage
comes with a great deal of fantastic archives as well, how do you manage not
falling into retro and nostalgia?
Bally was founded over 160 years ago and as a result, has this
incredible heritage and amazing archive. When we first arrived, we spent a lot
of time at the archive, coming to understand the brand and connecting with its
history and aesthetic. We sought out inspirational pieces from which we could
build our collections and develop an authentic Bally mood that still reflects
the brand’s playful spirit. Customers
expect Bally to deliver on its promise of excellence in quality and
craftsmanship in every piece we design.
We took a lot of time at the start, coming to understand what Bally
stood for and what the brand wanted to be. While we want to respect that
heritage, we also want to create highly relevant, contemporary collections that
set the benchmark in leather design and craftsmanship. The archives are our
inspiration to design collections that are iconic and desirable; a contemporary
heritage for now and the future.
Until now which pieces have you found to be the
most inspiring?
We’re constantly looking for inspiration and
particularly love spending time at the Bally archive, hunting around, digging
up hidden gems. It could be as simple as a heel shape or a colour around which
we can base a collection.
While obviously maintaining a certain aesthetic
for both lines, how does the process change when designing for men and when
designing for women?
Most men’s
fashion is made for conventional styling so the challenge is to maintain a
balance between classic, practical design that is still innovative and
interesting. Women on the other hand want it all – and we’re here to give it to
them! For the Bally woman, we still keep things simple
however the brand has a very playful side and there is definitely more scope
when creating an informal luxury lifestyle for the cosmopolitan woman.
The collections are effortless, slightly sporty
yet very elegant. Do you think women today care more about being practical
rather than dressing up?
Who says
you can’t have both? Our collections are designed for women who want that sense of freedom and
enjoyment luxury products bring. It’s about really allowing yourself to be enveloped in a world
that is both extremely comfortable and unique.
In spite of the great rise of fast fashion and
the global financial crisis, high-end fashion retailers are still going strong.
How do you see the future of fashion? How are you preparing yourselves for it?
Fashion is an expression of our culture and time, and Bally is about creating classic and iconic
shapes and interpreting them in new ways. We want to produce a product that is
beautiful and allows our customers to appreciate it because it’s desirable.
Bally’s heritage is shoes and luxury leather goods, which represent
authenticity and integrity. ‘Bally Switzerland 1851’ speaks for itself: simple, modern elegance; fine
craftsmanship; and beautiful leathers.
Casual Friday
Tags:
Balenciaga,
Cartier,
DKNY,
fashion,
Givenchy,
polyvore,
Rick Owens,
SimpleStyle,
style,
Zad
Cronógrafo Octo Rosa de BVLGARI
Esta pieza es la interpretación contemporánea que hace Bvlgari de la relojería fina: carisma, pureza y refinamiento. Una obra maestra del diseño que deja de lado la idea de que el oro rosa es solo para damas, brindándole poder y carácter al hombre que lo lleve.
El cronógrafo octo rosa combina su caja octagonal de 41,5mm en oro rosa de 18 quilates con una esfera lacada negra que resalta las manecillas e indicadores tambien eleborados en oro rosa 18 quilates. Cuenta con un movimiento mecánico de carga automática (calibre BVL193) y tiene una reserva de marcha de 50 horas. Viene con una lujosa correa de cuero de aligátor y hebilla en oro rosa de 18 quilates.
Para más visite: BVLGARI
Disponible en Colombia:
Centro Comercial Andino Cra 11 No. 82-51 Local 165
Venezuela:
Joyería Daoro San Ignacio, Caracas www.daoro.com.ve
Trends: Doctor Bags
Desde luego estos bolsos no llevan estetoscopios ni medicinas, pero conservan la funcionalidad de los clásicos maletines médicos que en algún momento las inspiraron. La doctor bag es una cartera clásica por excelencia que trasciende épocas y temporadas, en sus distintos colores y versiones curará el mal gusto de más de una.
www.furla.com www.givenchy.com www.armani.com www.dkny.com www.coach.com www.anyahindmarch.com www.alexandermcqueen.com www.loewe.com www.marcjacobs.com
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Tags:
Accesorios,
Alexander McQueen,
Anya Hindmarch,
Coach,
DKNY,
Furla,
Giorgio Armani,
Givenchy,
Loewe,
Marc Jacobs,
Trends
Chanel Cruise 2014 Singapur: Una Ciudad y Un Estilo Global
Con Karl Lagerfeld nada es a medias, sencillo y mucho menos al azar. “No es pre-colección es colección”, aclaró el diseñador refiriéndose a su más reciente presentación para Chanel; tan extensa y surtida como sus usuales muestras de prêt-à-porter ¿Y por qué no habría de serlo cuando la “temporada crucero” es la que más tiempo pasa en tienda y moviliza las cajas registradoras tanto como sus hermanas de primavera-verano y otoño-invierno?
Carolina Herrera Bridal Collection 2014
La nueva collección novias de Carolina Herrera está enfocada en el uso del encaje y sus distintos tratamientos: desde el chantilly aplicado sobre organza de seda hasta el encaje pintado a mano con toques de platino, oro, plata y pinceladas de gris para un efecto trompe l’oeil.
CHANEL Once Upon a Time Trailer by Karl Lagerfeld
Riccardo Tisci Creates Costumes for the Ballet of the Opéra Garnier, Paris
Como si fuera alta costura para el escenario, Riccardo Tisci colabora por primera vez con el taller de trajes de la Ópera Garnier para diseñar el vestuario del ballet Boléro de Ravel.
Like creating Haute Couture for stage, Riccardo Tisci for the first time collaborates with the atelier of the Palais Garnier Ópera to create costumes for the ballet Boléro de Ravel.
The Marni Utilitary Bag
A work bag in calfskin leather edited to its essential form.
An unexpected twist is added with canvas tote bag as a cover, that protects and morphs its classic character.
The MARNI UTILITY BAG comes in 2 sizes: a rectangular and a square model
in the classic
men’s leather palette, while the tote bag is in cream canvas or in a contrasting ochre.EPK Disney Collection 2013
EPK, la marca preferida por los pequeñitos de la casa, lanzó nuevas prendas con los personajes más queridos de Disney como parte de su colección 2013. Para los niños encontrarás divertidos suéters y franelas con dibujos de Mickey, y para las niñas hermosos vestidos y camisitas estampadas con la imagen de Minnie y sus princesas favoritas como Cenicienta, Blanca Nieves y la Bella Durmiente, entre muchas otras. Como siempre las piezas están llenas de detalles originales como faralaos, estampados de lunares, rayas, brillo y colores alegres. No dejes de buscar la colección Disney en:
LOUIS VUITTON - Maison Venezia: a long-standing relationship
“ Going to Venice is like stepping
into your own dreams. ”
MICHEL TOURNIER
into your own dreams. ”
MICHEL TOURNIER
Louis Vuitton Opens a Maison near the center of Venice, Piazza San Marco. Located in the heart of the city, the new Maison will house a wide range of leather goods, ready to wear and travel pieces. A cultural space – The Espace Louis Vuitton Venice will be the sixth in the world and the first in Italy. The featured hanging display entitled SHOE-TING showcasing the shoe collection for Fall Winter 2013 also catches our eye. (Selectism)
Las Fotos de la Mordaza: Prakriti Maduro y Marcel Rasquin x Daniel Bracci
Prakriti Maduro y Marcel Rasquin se unieron a la serie de fotos que realizó Daniel Bracci para protestar en contra de la mordaza a la libertad de expresión y pensamiento que existe en Venezuela.
El resto de las fotos con Érika de la Vega, Marianella Salazar, Aymara Lorenzo, Gledys Ibarra, Nitu Pérez Osuna, Beatriz de Majo, Rayma Suprani, Ana María Simon y Mariela Celis. http://www.descosido.com/2013/04/las-famosas-gritan-por-la-libertad-ana.html
Artículo de El Universal por Simón Villamizar http://www.eluniversal.com/que-hay/130421/las-fotos-de-la-mordaza
El resto de las fotos con Érika de la Vega, Marianella Salazar, Aymara Lorenzo, Gledys Ibarra, Nitu Pérez Osuna, Beatriz de Majo, Rayma Suprani, Ana María Simon y Mariela Celis. http://www.descosido.com/2013/04/las-famosas-gritan-por-la-libertad-ana.html
Artículo de El Universal por Simón Villamizar http://www.eluniversal.com/que-hay/130421/las-fotos-de-la-mordaza
Club Magazine Trends SS2013: Faralao Conceptual
Reportaje de tendencias de Primavera Verano por @descosido_ para Club Magazine ¡No te pierdas esta increíble edición dedicada a España!
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